Alla inlägg under september 2016

Av Lovisa - 29 september 2016 18:51

 

 

 

God kväll på er :)

 Hos min pt så kan jag säga idag körde hon verkligen skiten ur mig

Övningarna som vi gjorde var:

1 min roodmaskin i snabbt tempo 

2 min löppning på löppbandet i snabbt tempo 

10 armhävningar 

20 repsvingar

15 gånger kasta en tung boll mot en väg + böja på benen och upp o kasta bollen mott vägen hårt

40 högaknän i snabbt tempo

10 gånger hoppa upp på en stepräda o ner igen i snabbt tempo

30 sekunder plankan

10 burpees i snabbt tempo

Alla dessa övningar gjorde jag två varv så efteråt var jag helt slut i kroppen fast jag hade jätte kul under tiden jag tränade, kan säga att min pt är stenhård men det gillar jag så det är bara bra att hon är det.  

Tur man är ledig imorgon fast då ska jag till tandis (tandläkaren) hoppas jag inte har några hål men det brukar jag aldrig ha som tur är :)

 

Längtar redan till nästa veckas pt-träning hoppas på lite hårdare övningar än i dag + då är det InBody mätning hoppas på bra resultat  

 

Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi på lördag efter min IW55 morgon träning :)

 

 

 

Av Lovisa - 24 september 2016 10:18

 

God morgon på er :)

Idag på IW55 morgon passet tog man som vanligt i av alla krafter som man hade i kroppen. Kände i sista låten att jag skulle dö för hade som vanligt på det tyngsta motståndet på min crosstrainer & svetten bara rann men efteråt kände jag mig så nöjd & stolt att jag klarade av att ge gärnet trots att det brände i benen av smärtan som man får när man har på så tungt motstånd  

 

Älskar verkligen att träna i grupp man blir så peppad/taggad & moteverad av de alla andra deltagarna 

 

 

''Så här ser man ut efter ett hårt men roligt IW55 pass  ''  

 

 

Nästa vecka påbörjas ännu en ny träningsvecka med både IW/Pt-träning

Längtar redan  

 

Va rädda om er så hörs vi efter min nästa IW-träning som är på onsdag

för på måndag är man bjuden på 29 års-firande så får bli träning på fredag isället :)

Av Lovisa - 22 september 2016 20:23

 

     

Idag hos min pt var det ett hårt/tufft & svettigt tränings-pass

Övningarna var:

Roodmaskin i snabbt tempo 500 meter det var den som avgjorde tiden på de andra övningarna & tiden blev 2,30 minuter på Repsvingar, knäböj, burpess, boxningsäcken i snabbt tempo, plankan & det var jobbigt att klara av ella dessa övningarna på 2,30 minuter.men jag klarade av det & känner mig så nöjd.

I slutet  på passet rann svetten & det va skönt att komma hem & duscha av sig all denna svett ifrån kroppen.

Nästa vecka väntar InBody mättning hoppas på att musklerna ha ökat för då blir jag jätte glad.

Nu har jag ätit en god hemmagjord Hamburgare med mycket avokado,gurka,sallad & lite ketchup.

 

Kommer sova så gott inatt efter dessa hårda övningar 

 

Ha det gött så hörs vi efter min morgon IW55 pass 

 

 

 

Av Lovisa - 21 september 2016 20:18

     

 

God kväll på er :) 

Idag gav man som vanligt järnet på IW55 passet.

Svetten bara rann så nu var det skönt att duscha av sig all den äckliga svetten ifrån kroppen.

Kan säga att nu känner jag mig mycket starkare både fysiskt & psykiskt än för 1 år sedan, för nu klarar jag av att ha mycket mer motstånd på crosstrainern än vad jag hade då 

 

Längtar tills imorgon kväll kl 17:30 då är det min efterlängtade pt-träning  


älskar verkligen att träna hos min pt, hon har hjälpt mig så mycket med min träning & kosten skulle aldrig i mitt liv byta ut henne mot någon annan  

hon är min förebild när det gäller träning & kosten. Utan hennes hjälp så hade jag aldrig blivit den jag är idag mycket piggare och mer tränings-gladare än innan. Hoppas hon läser detta & tar åt sig av det som jag skriver här ovan...

 

Hörs imorgon kväll Kram på er   

Av Lovisa - 19 september 2016 20:32

 

 

God kväll på er :)

Idag gav man som vanligt järnet på IW55 passet 

Hade över 180 i puls, kan säga att jag känner mig rätt så nöjd även om jag var lite trött då det va mycket på jobbet.  som vanligt va sista låten jobbig kände som om jag skulle dö av smärtan men jag tog mig i mål.

Nu var det skönt att duscha av sig all svett ifrån kroppen.

 Längtar redan till dem kommande träningspassen som kommer i veckan farmörallt längtar jag till torsdagens pt-träning spännande & se vilka tuffa övningar min pt har till mig då hoppas som vanligt på hårda/tuffa övningar för vill som sagt att det ska kännas dagen efter :)

Nu blir det att äta mycket protein & kolhydrater..

Kommer sova som en stock inatt efter kvällens träning.. 

 

Hörs på onsdag efter min IW-träning 

 

 

Av Lovisa - 17 september 2016 10:51

 

God morgon på er, idag gav jag alla krafter som jag hade i kroppen på IW55 passet på Friskis & Svettis.

Hade 196 i maxpuls så nu kan man säga att kroppen är helt slut.

Som vanligt i sista låten så kändes det som om jag skulle dö men jag klarade mig igenom & kom i mål & svetten bara rann & kläderna va dygn blöta av svett.

Nu var det skönt med en lagom varm dusch.

Snart ska man jobba i 3 timmar på Mcdonlads sen blir det vila kroppen för på måndag börja en ny tränings-vecka med både IW-pass & Pt-träning.


              

Efter IW55-passet såg man ut såhär 

 

Jag kan säga redan nu att jag längtar   

 

Hörs på måndag & va rädda om er  

Av Lovisa - 15 september 2016 18:59

Idag hos ptn så var det ''dödens pass''

hon körde så hårt mig mig:

1000 meter rodd på roddmaskinen i snabbt tempo

1 minut plankan, 40 knäböj, 20 ryggluft, 10 burpess, 30 situps, 10 gånger hoppa upp på en bänk och hoppa ner igen och tilll sist hänga sig fritt med armarna & det var jobbigt + drog upp benen till magen...  

Nu efter alla dessa övningarna så känns det i kroppen kan jag säga,

Nu blir det att äta en massa  protein &  kolhydrater så man bygger upp musklerna som man har förlorat :/ 

 

Får tyvärr minska ner mina träningsdagar annars hinner mina muskler som sagt inte bygga upp sig igen så får tyvärr skippa min löpträning :/ men till våren tar jag tag i min löpträning igen :) 

 

Ha det så bra så länge så hörs vi efter min IW träning på lördag 

Av Lovisa - 14 september 2016 19:12

 

Vilket IW55 pass man körde ikväll,tränade i 26 grader i salen men jag tog mig igenom det, även fast kroppen skrek av smärta i sista låten hade på det tyngsta motståndet + det var en snabb låt dessutom. kände typ som att jag skulle dö, men det gjorde jag inte, snacka om att kroppen är helt slut nu.

Ska bli så skönt med en lagom varm dusch,senare ikväll blir det att kolla på Idol & äta en massa kvarg + protein till 

kommer sova som en stock inatt så man är redo för min efterlängtade Pt-träning som väntar imorgon-kväll (17:30)   

 

Ha det så bra så hörs vi imorgon-kväll  
  

 

Ovido - Quiz & Flashcards